#15 My favorite new music

Het is weer tijd om mijn favoriete muziek te delen met jullie van afgelopen week. Veel uitgekomen maar ik heb een selectie gemaakt van de talenten en de fijnste nummers.

1. Filous ft James Hersey – How Hard I Try

Voor mij als muziekliefhebber is dit nummer toch wel echt een primeurtje. Normaal ben ik niet zo dol op de trend die nu een beetje gaande is met de techno en deephouse maar toen dit nummer van Filous voorbij kwam en op de radio hoorde gingen mijn voetjes toch bewegen en mijn hoofd maakte een meedeinsde beweging. Deephouse staat bekend om haar fijne melodie en een niet te harde bass. Perfect voor de zomer dus en dit nummer is daar dan ook ideaal voor. Denk jezelf in met een cocktailtje in je hand op een strand met dit nummer op de achtergrond. Filous is een 18 jarige producer uit het mooie Oostenrijk. Hij is al vanaf jonge leeftijd bezig met tracks online te zetten om al een mooie fanbase op te bouwen. Ik zeg een prima track die in elke zomer afspeellijst past. Probeer het maar eens uit op de BBQ met vrienden ergens in het park of pp een zonnig balkon!

2. Oscar – Beautiful words

Toen ik voor het eerst Oscar hoorde en ontdekte moest ik gelijk denken aan The Smiths. Zijn stemgeluid lijkt sprekend op Morrissey. Een heel warm geluid met dat lekkere Britse accent. Afgelopen maand viel mijn oog op zijn 2e EP vernoemd naar de gelijknamige single van deze EP: Beautiful Words. Daarop staan 5 heerlijke bijna orkestrale, springerige popliedjes. Van die nummers waarbij je gewoon niet stil kan zitten. Toen zijn eerste liedjes online kwamen ontstond er een ware oorlog tussen labels en platenmaatschappijen. Iedereen wilde de next big thing hebben. In de UK zijn ze namelijk dol op deze jongen. Een typische Britse jongen zoals de jeugd in de UK nu voorstelt.  Hij staat deze week trouwens op het Valkhoffestival tijdens de vierdaagse in Nijmegen, ben je in de buurt? Ga kijken!

3. Frances – Grow

Frances is nog maar een meisje van 21 jaar maar er heerst nu al een hele grote hype om dit meisje heen. Sinds Grow kijkt iedereen naar haar, elke stap die ze maakt en elk nummer wat ze maakt wordt uitvoerig bekeken. Ze tekende in Mei een contract met Communion Music om haar muziek uit te brengen. Dit label wordt gedragen door leden van Mumford And Sons en Bears Den. Afgelopen week eindelijk haar EP uit vernoemd naar de single ”Grow”. Op deze ep staan 4 heerlijke nummers die erg gedragen worden door de prachtige stem van Frances. Een vergelijking met Birdy is snel gemaakt. Hopelijk gaan we nog veel horen van dit meisje maar ik ben fan!

4. Halsey – New Americana

Halsey begon haar carrière zoals veel meisjes en jongens beginnen met het posten van filmpjes op Youtube. Op dit kanaal poste zij haar eerste eigen liedje genaamd ”Ghost”. Hiermee trok ze zoveel aandacht dat ze getekend werd door een label. Op dit label releasde ze haar eerste EP genaamd ”Room 93”. Met deze EP mocht ze afreizen naar South By Southwest en na haar optreden was ze een van de meest besproken artiesten van dat festival. Inmiddels is ze op tour met Imagine Dragons en gaat ze haar eerste plaat ”Badlands” releasen in Augustus. Ik ben zeer benieuwd naar de ontwikkeling van deze meid. Eerst maar eens Amerika op haar voeten krijgen en dan maar de oversteek naar Nederland. Dat gaat zeker lukken met New Americana en haar album Badlands.

~ Just Luuk ~

Leave a Reply

