#16 My favorite new music

Het is weer tijd om mijn favoriete muziek te delen met jullie van afgelopen week. Veel uitgekomen maar ik heb een selectie gemaakt van de talenten en de fijnste nummers. Puur toeval is dat deze week de focus ligt op het genre singer-songwriters.

1. Kevin Jones – Call You Home

De kracht van de sociale media is groter dan je denkt tegenwoordig. Ontzettend veel talenten zetten een filmpje op zijn of haar Youtubekanaal en deze filmpjes worden dan opgepikt door platenbazen of label eigenaars. Dit is dan ook het geval van Kevin Jones. Hij plaatste zelf geschreven nummers op Youtube en deze werden dan ook goed opgepakt door de fans. Zijn single Call You Home is dan ook al 1,5 miljoen keer bekeken op Youtube. Hij tekende onlangs een contract bij Sony Music voor een wereldwijde deal. Call You Home is dan ook een nummer die hij als single gaat uitbrengen en is een ontzettend lekker nummer die een verslavend effect op je heeft om mee te zingen. Heerlijk.

2. Nathan Ball – Howling

Soms hoor je een artiest en deze artiest of band grijpt je gelijk bij de strot en laat je niet meer los totdat het nummer afgelopen is. Dit had ik met Nathan Ball. Op het eerste gehoor hoor je al gelijk dat deze man erg qua stemgeluid lijkt op een andere singer songwriter die de naam Ben Howard heeft. Toch zou ik hem niet in dat rijtje willen scharen maar ergens tussen Alt J en Daughter. Het duistere en donkere wat deze man bezingt is werkelijk waar prachtig! Hij speelde onder andere de voorprogramma’s van Alt J, Gabrielle Aplin en Amber Run. Met optredens in de grote Londonse muziekscene wordt het nu tijd om de overstap te maken naar de festivals. Onlangs kwam zijn tweede EP ”Howling” uit. Ik denk dat we best wel veel mooie muziek gaan krijgen van deze 25 jarige Brit.


3. Will Robert – City Lights

Deze singer songwriter uit de UK is een prachtige artiest. Punt. In de muziek van deze man hoor je het gereis van stad tot stad en van land naar land. Deze man heeft meer dan 300 optredens gehad met alleen zijn gitaar en liedjes. Toen werd hij opgepikt door het grootste radiostation van de UK namelijk BBC1 en sinds gaat het hard met deze man! Deze zomer heeft hij meer dan 100 shows staan. Zijn muziek is te vergelijken met Bon Iver en Ben Howard. Ik geniet hiervan en laat dit maar overwaaien naar Nederland.

4. Jeremy Loops feat Motheo Moleko – Down South

In de UK heb je fantastische festivals en vaak kijk ik even naar de line up om te kijken of ik iets ken. En vaak stuit ik dan op artiesten die ik nog niet zo goed ken en Jeremy Loops is zo’n artiest. Deze man komt uit Zuid Afrika en is daar al aardig een bekend persoon. Hij maakt hele aanstekelijke folk muziek waarop je wilt gaan dansen. Feestje!

~ Just luuk ~

Leave a Reply

