#18 Het-midden-van-de-week-liedje

Natuurlijk wens ik jullie allemaal een gelukkig maar vooral een muzikaal 2016. In het nieuwe jaar ben ik er natuurlijk ook weer met mijn favoriete muziek die ik graag wil delen met de rest van de wereld. Ook zullen er naast mijn 2 wekelijkse stukje ook wat nieuwe dingen bij komen. Vandaag de primeur met het-midden-van-de-week-liedje. Elke woensdag zal ik een liedje posten waarvan ik hoop dat jullie er energie van krijgen en nog even doorzetten tot het weekend. Vandaag is het de beurt aan Izzy Bizu met White Tiger.

Izzy Bizu is een singer-songwriter die afkomstig is uit het Zuid Westen van het altijd prachtige London. Izzy is een dochter van een Ethiopische moeder en een Engelse vader. Ze groeide op met de platen van Ella Fitzgerald, Bettye Swann en James Brown, dit hoor je dan ook erg terug in de muziek van deze Britse dame.
In het jaar 2013 won zij een belangrijke open mic wedstrijd door het publiek te winnen met haar prachtige zang. Haar eerste EP Coolbeanz debuteerde op de 3e plek van de Itunes Soul en RnB chart. Op deze EP staat White Tiger en werd door het toonaangevende BBC1 Radio gekozen voor ´The Next Hype´. In Oktober dat jaar wordt ze gekozen om met Sam Smith op tour te gaan door de UK, een groot mijlpaal voor de nog jonge Izzy Bizu. In Juni 2014 werd ze gekozen om op de BBC Introducing stage van het grote Glastonbury te mogen spelen. Na dat optreden ging alles in een rollercoaster. Ze werd getekend door het grote Epic Records. Ze bracht de eerste singles uit van haar nog te verschijnen debuutalbum en ze werd veelal gedraaid op BBC1 radio. Ook mocht ze een optreden doen in het programma van Jools Holland. Een droom voor een jonge artiest als Izzy Bizu. Daarna deed ze nog een support van Rudimental en Foxes op de UK tours van deze artiesten. Als kroon op haar werk werd ze geselecteerd voor The Sound Of 2016 van de BBC.

Een ruwe diamand als je het mij vraagt. Geniet van White Tiger.

Izzy Bizu – White Tiger

izzybizu_shoot_2

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

