#23 My Favorite new music

Het is weer zondag dus dat betekent dat ik jou de nieuwe week in stuur met de nieuwste nummers. De Olympische spelen is in volle gang, we hebben de Youri-gate inmiddels overleefd dus we kunnen nu weer verder met de prachtige spelen daar in Rio. Als roeier ben ik natuurlijk onwijs blij met de zilveren en gouden medaille. Verder is er een hoop gebeurd in het muzikale landschap. Met deze week een enorme comeback, een nummer waar je instant op verliefd wordt, een groot talent en een fijne band.

  1. Bon Iver – 22 (OVER S∞∞N)
  2. Gerson Main feat Anna Rune – Net Genoeg
  3. Nathan Ball – Right Place
  4. The Brevet – Embers

1. Bon Iver – 22 (OVER S∞∞N)

Bon Iver

Ineens was het daar begin deze week. Bon Iver, of liever gezegd Justin Vernon plaatste ineens allemaal vreemde plaatjes op zijn Instagram account. Plaatjes van tekens waar we eigenlijk als muziekliefhebbers geen ene drol meekonden. Maar toch bracht het de geruchtenstroom van nieuwe muziek op gang. Justin Vernon is eigenlijk altijd bezig geweest met nieuwe dingetjes, zo tourde hij met zijn andere band Volcano Choir langs de zalen en werkte met onder andere Kanye West (helaas) en James Blake. Na 2 dagen plaatsen van de plaatjes was er dan eindelijk de aankondiging dat Bon Iver nieuwe muziek gaat spelen op zijn eigen festival. Justin Vernon is naast muzikant ook nog eens een enorme muziekliefhebber en vandaar dat hij elk jaar zijn eigen festival heeft in de stad waar hij vandaan komt en woont genaamd Eaux Claire. En gister was het eindelijk zover! Als groot Bon Iver liefhebber begon mijn hart sneller te kloppen want hier hebben de meeste fans meer dan 5 jaar opgewacht. En het wachten is het waard geweest want 30 september gaat het er dan komen: A Million het 3e album van Bon Iver komt dan uit. Ook gaf hij 2 nummers vrij en het klinkt te gek! Een nummer genaamd 10 d E A T h b R E a s T ⊠ ⊠ is een nummer wat moeilijk te plaatsen is wat het precies is maar de stem van Vernon plus het feit dat het te gek klinkt maakt alles goed. Stiekem hoor je invloeden van de samenwerkingen met Kanye West terug, positief en negatief. 22 (OVER S∞∞N) is een typisch Bon Iver nummer, begint rustig en heeft een prachtige opbouw waar hij bekend om is. Ik kan niet wachten op dit album en op meer nieuwe muziek, mijn liefde voor Bon Iver is weer een beetje aangewakkerd.

Youtubelinkje: Bon Iver – 22 (OVER S∞∞N)

2. Gerson Main feat Anna Rune – Net Genoeg 

Gerson

Op sommige momenten heb je gewoon soms wat liefdesliedjes nodig die je dag even opfleuren. Toen ik voor het eerst het nummer van Gerson hoorde begon ik heel hard te lachen. Gerson Main speelt met de Nederlandse taal alsof het niks is en dat is heel erg fijn. Gerson Main speelde al in de backing band van artiesten als Dio, Akwasi maar brak echt door bij het programma van Giel namelijk De Beste Singer-songwriter van Nederland. Daar viel de op als een opvallende verschijning. Toch moet ik wel toegeven dat ik een haat/liefde verhouding heb met deze artiest. De ene keer kan ik niet genoeg van zijn muziek aanhoren omdat de liedjes gewoon heel sterk zijn, maar de andere keer zet ik de radio af als ik hem hoor. Toch creëert hij met Net Genoeg  een onwijs lief liedje over een liefde voor een meisje en hij hoopt dat net genoeg is om de liefde te vangen voor dit meisje. De tekst is misschien wel het krachtigste van van dit nummer, elke keer als ik het luister komt er een grote glimlach op mijn gezicht. Anna Rune brengt ook nog een aanbreng ik dit nummer met haar engelen stem en ze reageert op de vraag van Main. Erg fijn.

Youtubelinkje: Gerson Main feat Anna Rune – Net Genoeg

3. Nathan Ball – Right Place

nathan-ball-2016

Wat een plaatje is deze track. Wauw. Dat was het eerste wat ik dacht toen ik het hoorde. Het heeft de kracht van de nummers die Ben Howard maakt en het speelse van Bear´s Den en laat het beide mijn favoriete artiesten zijn. In een interview verteld Ball dat hij dit nummer schreef toen hij net terug gekomen was van een tour uit de bergen van Frankrijk. Nou als je het mij verteld hoor je die bergen er dan ook wel goed in terug. Heel erg fijn loopje met de gitaar en daarover het melodische gezang van Ball. Het nummer is opgenomen door dezelfde producer als Bear´s Den & Daughter en dat hoor je terug in Right Place. De emotie van Daughter en het grote geluid van Bear´s Den.
Een jaar geleden bracht hij zijn eerste EP uit en inmiddels heeft die toch een grote fanbase achter zich gekregen waaronder het altijd belangrijke BBC. Waar die eerst alleen speelde heeft die nu een band achter zich gekregen en dat hoor je terug in het geluid van Ball. Een perfect indiefolk nummer heeft deze man in handen. Ik ben benieuwd hoe deze jongen zich gaat ontwikkelen. We blijven hem volgen.

Youtubelinkje: Nathan Ball – Right Place

4. The Brevet – Ember

brevet

Eerder schreef ik al over deze band en ze zijn terug! The Brevet is een band afkomstig uit het zonnige Californië in de USA. Ze bezitten een trailer park en hebben daar hun thuisbasis. Je hoort een hele typische sound die ik nog niet eerder gehoord heb. The Brevet is een mix van Americana en Folk. Maar ze maken vooral hele aanstekelijke muziek die niet echt snel uit je hoofd gaat, van die oorwormpjes. Ember is afkomstig van de EP EMBERS CH2. Het nummer is een nummer die je kracht geeft en heel makkelijk meezingt. Het liefste in het refrein waar de zanger heel hard, I just wanna love you zingt.

Youtubelinkje: The Brevet – Embers

~ Just Luuk ~

 

 

Leave a Reply

