#25 Het-midden-in-de-week-liedje

gnash-press-hot100-bb17-2016-billboard-1548

Het midden-in-de-week-liedje is een liedje die jou week doormidden zaagt. Dit kan zijn dat het een heel opbeurend liedje is die je doet dansen door de kamer of van het balkon naar iedereen wil schreeuwen hoe mooi het nummer wel niet is. Toch kan het ook een rustig nummer zijn die jou even doet beseffen hoe fijn het allemaal wel is en dit kan luisteren met een theetje in je hand en genieten van de minuten die het nummer heeft. Vandaag is het aan de beurt voor Gnash feat Olivia O´Brien met i hate u, i love u.

Zoals elk jaar vond afgelopen weekend Lowlands plaats. Voor iedere muziekliefhebber in Nederland een must om te gaan naar dit toonaangevende festival. Er staan grote namen zoals dit jaar met o.a Muse, Disclosure, LCD Soundsystem en zo kan ik nog wel even doorgaan maar er staan natuurlijk ook veel jonge talenten die de festivalbazen zijn opgevallen. Helaas kon ik er dit jaar niet bij zijn dus ik ging mijzelf maar nestelen achter de mijn beeldscherm en alle optredens terugkijken die ik gemist had. Alles was fijn en alles was genieten totdat ik plotseling op de stream van gnash terecht kwam. Ik kende deze jongen niet maar na wat te lezen op het wereldwijde web bleek deze jongen een enorme hit te zijn. Een voorbeeld voor de generatie die er nu rondloopt op deze aardkloot namelijk Generatie Z. Internet is de baas in deze tijd en internet is machtig. Zijn nummer i hate u, i love u zette hij online voor noppes, helemaal gratis en dit leverde zo´n enorme buzz op dat zijn ster rijzende is. Inmiddels staat hij overal in de wereld bovenaan de hitlijsten. Dit nummer is prachtig. Ik ben normaal helemaal niet van dit soort nummers maar ik geniet hiervan. Hou van de eenvoudigheid van het nummer en de tekst die iedere geliefde even een stootje weg geeft. Gnash noemt zijn eigen muziek Happy Sad Sound of liever gezet liefdesvitaminen. Hij mixt R&B met elektronische invloeden en hiphop en dit sausje werkt verdomde goed. Om af te sluiten met een zinnetje die mij elke keer weer doet opveren.

Wedding bells were just alarms 

Youtubelinkje: gnash feat Olivia O´Brien – i hate u, i love u

Leave a Reply

