#27 My favorite new music

Hoppa! Het is weer zondag dus dat betekent dat er weer nieuwe muziek is en dat ik jullie met hele fijne nieuwe muziek de zondag in stuur. Het is weer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb maar voor mij was het allemaal even opstarten met studie en alle andere activiteiten die ik heb. Maar dat betekent ook dat ik genoeg muziek heb om te delen. Want er is ongelofelijk veel fijne muziek uitgekomen en zolang het zonnetje hoog aan de hemel staat is er altijd plaats voor de nazomer hitjes.

  1. Corey Harper – California Sun
  2. Tor Miller – Always
  3. WILD – America Love

1.Corey Harper – California Sun 

corey-harper

Hij ziet er precies zo uit zoals je een surfer uit de USA kan verwachten. Blond haar en een parel witte glimlach, zoals in de clip te zien is ook een liefde voor surfen. Geboren in Missouri, pakte de gitaar al op een jonge leeftijd op en leerde de nummers van grootheden als Eric Clapton en Fleetwood Mac alsof het niks was. Begon muziek te studeren en verhuisde daarna naar het mekka voor de singer-songwriter muziek namelijk Los Angeles. Zijn muziek is te beschrijven als een muzikale baby van John Mayer en die hele fijne liedjes maakt met invloeden van de blues en country maar toch rete catchy. In California Sun beschrijft hij een hopeloze relatie en hoe dat uit elkaar is gegaan maar op een hele zen manier zoals deze jongen ook is. You remind me of the California sun. I don’t feel you as much when I get drunk zingt die. Wat leuk is om te vertellen is dat Justin Bieber hem koos als openingsact voor zijn USA tour. Ik denk dat we nog wel veel van hem gaan horen!

Youtubelinkje: Corey Harper – California Sun

2.Tor Miller – Always

tor

Soms heb je van die artiesten die je blijven achtervolgen in alles wat je doet en eigenlijk als je ziet dat hij iets uitgebracht heeft er gelijk naar kijkt. Tor Miller is voor mij zo´n artiest. Eigenlijk alles wat hij uitgebracht heeft is ongelofelijk goed en kan niet wachten op een album die eraan zit te komen. Opgegroeid in Brooklyn, New York samen met zijn moeder en zij gaf zoals vele moeders dat doen de muzikale schopjes door hem naar een piano leraar te sturen. Vanaf dat moment begon hij verslaafd te raken aan muziek en het schrijven van liedjes. Op zijn 18e begon hij een studie muziek aan de University of New York en had verschillende baantjes in New York. Waaronder de Bitter End, de legendarische bar waar grote singer-songwriters al hebben mogen spelen. Zijn talent werd opgevangen door een kleine platen maatschappij en daarbij brengt hij nu zijn plaat mee uit. Een groot talent die een veel groter publiek verdient!

Youtubelinkje: Tor Miller – Always

3.WILD – American Love 

wild-644x429

Er is niet heel erg veel bekend over deze band maar dat ze fijn zijn dat is een zekerheid. Ze komen uit Los Angeles en maken hele zoetsappige indiefolk. Ik ben ze gaan volgen toen ik even in zo´n fase zat waar ik heel erg toe was aan al die zoetsappige folkliedjes, die fase is er altijd rond begin zomer en komt weer aanwaaien in de winter. WILD bestaat uit 3 leden, 2 mannen en 1 vrouw waarvan de vrouw het meeste zingt. American Love gaat over dat je op verschillende plekken verliefd kan raken op iemand en dit dan ook graag deelt met die persoon. Ik hou ervan. En zo ook verschilllende andere mensen want deze band wordt al flink gehyped met alles wat ze uitbrengen.

Youtubelinkje: WILD – American Love

~ Just Luuk ~

 

 

Leave a Reply

