#30 Het-midden-in-de-week-liedje

bazart20kbl3

Het midden-in-de-week-liedje is een liedje die jou week doormidden zaagt. Dit kan zijn dat het een heel opbeurend liedje is die je doet dansen door de kamer of van het balkon naar iedereen wil schreeuwen hoe mooi het nummer wel niet is. Toch kan het ook een rustig nummer zijn die jou even doet beseffen hoe fijn het allemaal wel is en dit kan luisteren met een theetje in je hand en genieten van de minuten die het nummer heeft. Zoals ik vorige week ook al gedaan heb ga ik het deze week ook nogmaals doen. Ik ga een album in de spotlight zetten die afgelopen vrijdag uit kwam en dat is het debuutalbum van Bazart.

Eind 2015 zei ik het al dat deze band een grote zou gaan worden in 2016 en ergens is die voorspelling wel heel erg goed uitgekomen. Nogmaals dat er goede muziek uit België dat wist ik al wel een beetje. Oscar And The wolf als grootste exportproduct maar tegenwoordig heeft België er weer een publiekslieveling bij. Deze publiekslieveling draagt de naam Bazart. Bestaande uit Mathieu Terryn, Simon Nuytten, Oliver Symons veroveren ze de Belgische hartjes met hun Nederlandstallige synth pop. En dat doen ze goed. In België breken ze op dit moment alle records, zo is de geweldige single ¨Goud¨ de grootste Belgische hit ooit. In het nummer ¨Chaos¨ zingt Terryn dan ook over er plaats is voor hem, maar die plaats is er zeker. Ook verkochten ze binnen 1 dag de Lotto Arena uit (de Belgische HMH) en doen ze er nog een concert bij. In Nederland staan ze ook op verschillende plaatsen en stonden ze afgelopen zomer op Lowlands en de vierdaagsefeesten. Maar mijn god wat is deze muziek toch zo ongelofelijk fijn. Zeker op de de debuutplaat Echo staan er alleen maar ruwe diamanten die na veel luisterbeurten geslepen worden tot prachtige glanzende diamanten. Om te beginnen met een van de eerdere singles ¨Tunnels¨ die nu de hitlijsten bestormt. De tekst van Mathieu Terryn is een klap in je gezicht, zo mooi. Om de teksten van Terryn er uit te pakken, deze man schrijft als een malle mooie liedjes. Vooral ¨Goud¨, ¨Lux¨ en een van de mooiste nummers op de plaat ¨Nacht¨.  Je zou kunnen zeggen dat ik fan ben maar het is meer dan dat, sinds ik ¨Goud¨ hoorde ben ik een beetje alles gaan volgen en het succes mee gaan volgen. Nu hopen dat Echo het goed gaan doen maar als het aan mij ligt dan breekt het hier ook langzaam de records en zieltjes want dit is te goed voor België.

Youtubelinkje: Bazart – Goud

Youtubelinkje: Bazart – Chaos (Live)

Youtubelinkje: Bazart – Sterrenstof (cover)

~ Just Luuk ~

Leave a Reply

