#32 My favorite new music

Zondag een dag dat je het liefst je rust pakt en een dag dat je het liefst met een dikke deken om je heen op de bank zit. Vooral een dag om niks te doen. En wat fijn is het dan dat er weer nieuwe muziek voor je klaarstaat in deze herfstachtige dagen. Met vandaag de aandacht op:

  1. Alex Vargas – Higher Love
  2. Emil Landman – Closer

1.Alex Vargas – Higher Love

alex-vargas

Ja zucht wat moet ik nog eigenlijk vertellen over deze man. Het is een bijzondere artiest voor mij. Iemand die je raakt, elke keer weer. En dat kan zijn over de fantastische stem die deze man bezit of over hoe intens zijn nummers overkomen op mij als persoon. Ik kwam inmiddels 1 jaar geleden achter deze man en inmiddels wat live optredens verder blijft die indruk maken. Een nieuwkomer in de muziek kun je deze man eigenlijk al niet meer noemen. Hij is al bezig sinds 2010 en afgelopen jaar brak de eindelijk een beetje door met zijn prachtige EP waarop pareltjes stonden zoals Shackled Up. De single Higher Love is de voorloper op het nog uit te komen debuutalbum en brengt je zoals ik gewend ben van Alex Vargas naar dat soulvolle geluid met electronica erin verwerkt. Wat ik heel erg merk is dat je ziet dat hij gegroeid is in de afgelopen jaren en dat zijn muziek ook steeds sterker wordt na mate de tijd zich strekt dus ben dan ook erg benieuwd naar de plaat. Man wat kijk ik daar naar uit!

Youtubelinkje: Alex Vargas – Higher Love

2.Emil Landman – Closer

emil-landman

Met de muziek van Emil Landman zal ik altijd een speciale band hebben. Ik leerde Emil kennen tijdens mijn periode als student aan de Herman Brood Academie en als music management student ben ik hem toen ook in het eerste deel van zijn carrière gaan ondersteunen. Een hele ontzettende waardevolle periode voor mij waar ik veel meegemaakt heb en geleerd heb, eentje waar ik heel dankbaar voor ben. Daarna ben ik hem blijven volgen, met zijn muziek en als die in de buurt stond te spelen was ik er eigenlijk altijd wel bij. Ik hoorde hem groeien in zijn muziek en in zijn muzikale richting. Na een prachtige debuutplaat en veel spelen is er dan ook eindelijk zijn langverwachte 2e album. De lastige 2e maar bij Emil geloof ik niet dat het lastig gaat worden. Voor dit album reisde hij in 9 weken door 14 landen over de hele wereld en dat alles zoveel mogelijk per trein. Een reis van bijna 40.000 km waar hij onderweg nieuwe plekken mocht ontdekken, mensen leerde kennen maar vooral nieuwe muziek maakte die uiteindelijk om deze 2e plaat kwamen. Met zijn vaste producer Martijn Groeneveld maakte hij er weer een pareltje van. Een nummer die in graag eruit wil pakken is Closer, een samensmelting van de het vorige album met de richting van het 2e album. Rustig getokkel met de warme stem van Emil, Emil op zijn best vind ik. Ga dit luisteren en zijn nieuwe plaat.

Youtubelinkje: Emil Landman – Closer

Youtubelinkje: Album trailer Emil Landman

~Just Luuk~

 

 

 

Leave a Reply

