#42 My Favorite New Music

Jaa het is weer zondag! Een dag waar alles mogelijk is. Of je bent zaterdag lekker uit geweest en hebt een leuk feestje gehad en je denkt dat je vandaag helemaal niks meer kan vanwege de hoeveelheid drankjes of je hebt een zondag waar je lekker aan de studie bent. Wat is er dan fijner dan wat muzikale omlijsting? Vandaag aandacht voor:

  1. Kane Brown – What Ifs
  2. Jake Troth – Sunday Smile

1. Kane Brown – What Ifs

the-10-best-kane-brown-songs-of-all-time

Dat ik een stiekeme guilty pleasure heb voor country muziek heb al eens eerder opgebiecht op mijn blog en daarom volg ik ook de meeste dingetjes die voorbij komen over de country sterren van deze tijd. Sommige liedjes zijn soms te fout om getoond te worden aan een publiek wat over het algemeen de muziek niet kennen maar soms zit er dan een liedje of artiest tussen waar je denkt van wauw ja dit is fijn. Kane Brown is zo´n artiest. Als je hem ziet is niet de eerste gedachte dat hij country maakt. Je zou eerder denken dat hij pop maakt. Maar wanneer deze jongen zijn mond open trekt dan snap je waarom. Een hele diepe stem met een typerend countrygeluid. Kane Brown is sinds Taylor Swift dé artiest die met iedere song die hij uitbrengt in Amerika viral gaat. Zijn debuutalbum belande direct op plaats 1 in de albumcharts en de singles die hij uitgebracht heeft waren een regelrechte hit. Ook What Ifs is zo´n nummer. Het is misschien wel 1 van zijn grootste hits en ik ga hier echt goed op. Een typisch geluid met een refrein die je na 1x luisteren al mee loopt te zingen.

Youtubelinkje: Kane Brown – What Ifs

2.Jake Troth – Sunday Smile

jake_og

Eigenlijk is er heel weinig te vinden over deze Jake maar het is zoveel de moeite waard om dit nummer met jullie te delen. Op zijn facebook staat die die vooral een schrijver is geweest van verschillende artiesten zoals Kelly Rowland, Erik Hassle en nog vele andere. Dat is het enige wat ik echt kan vinden over deze man. Maar het liedje Sunday Smile maakt mij zo´n vrolijk man. De naam zegt het eigenlijk al wel het gaat over een glimlach. Ook als is het een kleine glimp wat je laat zien van een glimlach dat maakt de wereld al een stukje beter. Een prachtige boodschap en als je kijkt naar de clip wordt je eigenlijk nog vrolijker. Het is een regelrechte oorworm. Dit nummer zit namelijk al een paar dagen bij mij in mijn hoofd en als ik mij even kut voel (zoals afgelopen week toen ik ziek was) zette ik dit op en werd ik gelijk een stukje vrolijker. Man wat een nummer.

Youtubelinkje: Jake Troth – Sunday Smile

 

~ Just Luuk ~

Leave a Reply

