#44 Het-midden-in-de-week-liedje

london_grammar_lbuc_396

Jaa het is eindelijk dan zover! Mijn eerste blog in 2017! Woehoee! Iedereen uiteraard een gelukkig nieuwjaar en dat het een prachtig muzikaal jaar mag gaan worden. Goede voornemens voor dit jaar is om het allemaal weer naar een hoger plan te tillen en daar heb ik mijn lezers natuurlijk voor nodig! Dus ben heel blij dat jullie er zijn. Daar ben ik heel dankbaar voor! Dankjewel daarvoor.
Om het jaar goed in te luiden heb ik een van de fijnste en een van mijn favoriete artiesten gekozen die na een hele lange tijd weer iets uitgebracht hebben op 1 januari 2017 namelijk London Grammar.

Tsja London Grammar dat is natuurlijk een van de mooiste en meest invloedrijkste bands van de afgelopen tijd. Menig band zijn beïnvloed door deze band. Voor de mensen die de naam London Grammar voor het eerst horen zal ik even een uitleg geven. London Grammar is een band uit London en ze bestaan uit 3 jonge mensen. Zangeres en blikvanger van de band Hannah Reid, Dominic Major en Dan Rothman. Ze scoorde een enorme hit met Strong & Hey New en hun album If You Wait was een regelrechte hit. Zelf ben ik gevallen voor de sound van de band. Een band die garant staat voor dromerige electropop liedjes. Prachtig als je het mij vraagt. Daarnaast is er ook een lichte crush op Hannah Reid om heel eerlijk te bekennen. Als je haar ziet dan snap je wel waarom. Toch heb ik London Grammar nog nooit live kunnen meemaken. Vanwege het vele touren begon Hannah Reid last te krijgen van haar stem. Fingers crossed dat het nu wel kan. Want er is nieuw werk!

Na een periode van 4 jaar is London Grammar dan eindelijk terug! En hoe. Haal de zakdoekjes maar vast tevoorschijn en zet een goed kopje thee met een dekentje over je heen want dit nummer is echt een tranentrekker. In de goede zin welteverstaan. Het is weer een pareltje. Het nummer heeft 2 versies: de radio versie die plat gedraaid zal gaan worden denk ik maar ook een a capella versie waar je 2 minuten lang alleen Hannah Reid hoort en ziet en na die 2 minuten komen er violen en een hele band bij. Kippenvel momentjes gegarandeerd.

Het is goed om te zeggen maar welcome back London Grammar

London Grammar – Rooting For You (A Capalla versie)

Leave a Reply

