#46 My Favorite New Music

Jaa even terug van weggeweest! Sorry daarvoor. Ik heb jullie gemist, hopelijk jullie mij ook een beetje? Ik zat met mijn hoofd diep in de boeken gedoken en moest dus even de focus hebben op mijn studie. Soms moet je dat hé? Hoe graag je ook wilt schrijven over muziek als je het hoort. Maar vanaf vandaag ben ik er weer om ervoor te zorgen dat jullie genoeg fijne liedjes krijgen. Ook zitten er wat plannetjes om mijn blog naar het scherm te krijgen in de vorm van een vlog. Maar daar ben ik nog mee bezig en over na aan het denken. Dus dat komt eraan! Maar vandaag eerst de aandacht voor fijne muziek en wel voor:

  1. Trella – Crash
  2. The Beach – Bite My Tonque
  3. The Aces – Stuck

1.Trella – Crash trella

Sinds een van de eerste keren dat ik Trella hoorde wist ik zeker dat dit een blijvertje was. En dat klopte. Ik ben stiekem een beetje verslaafd aan Trella. Crash is de eerste single van Lindset Sweat uit Nashville. Als ik aan Nashville denk dan zie ik de cowboys, countrysterren en soul. Als er een plek waar ik ooit nog keer geweest moet zijn dan is het daar. Maargoed Trella ontmoette in Nashville de songwriter/producer Aaron Krause en begonnen samen te werken aan het project dat uiteindelijk Trella vormde. Trella zegt in een interview: ¨Aaron asked me to sing my songs for him on the piano at his studio. As I played, he would come up with his dreams and visions for each track. It was a very organic process.” Er komt een prachtige EP aan genaamd Vapor waar ik ook zeker heel erg naar uit kijk om deze te gaan beluisteren. Crash is een krachtige indiepop song met een refrein dat je heel makkelijk mee doet zingen. En met een debuut als deze is dit een hele fijne nieuwkomer en ga ik haar ook zeker in de gaten houden.

 

2. The Beach – Bite My Tonque

The-Beach-Credit-Alexander-Jordan-Studio_2683jpeg_phixr.jpg

Ik kende The Beach al een tijdje. Het is zo´n pareltje die je niet gauw wilt delen met andere omdat je weet dat ze dan kunnen doorbreken en je eigenlijk nog eventjes voor jezelf wilt houden. The Beach is een singer-songwriter uit LA. Na bijna 2 jaar eindeloos spelen op open mic avonden kwam er dan eindelijk een doorbraak toen Jack Harries, een youtubester uit de UK hem voorstelde aan een regisseur en de eerste video van The Beach was een feit. Bite My Tonque is een enorme energie plaat. Het combineert het fijne van een singer songwriter met een goede beat. Daarnaast heeft hij een enorme goede stem om naar te luisteren. Hij zegt over de track: “The song is about saying something in the heat of the moment and then instantly wishing you could take it back¨. Een veelbelovende artiest.

 

3. The Aces – Stuckthe-aces-stuck-e1464777765363

The Aces is een kwartet met alleen maar dames. Ik hoor de mannen denken, dit is de hemel. En dat klopt ook wel een beetje. Er zijn weinig bands die bestaan uit vrouwen. In Nederland heb je op dit moment Bells Of Youth en Dakota en in de UK en USA heb je Slaves en natuurlijk HAIM. Nu komt daar The Aces bij. Stuck een een anthem om even de winter doen te vergeten en je wanen op een festivalweide in de zomer. Toen ik het voor het eerst hoorde kon ik voor geen seconde stil blijven zitten en moest ik dansen. De clip is even geweldig als de muziek die je hoort. Het is een hommage aan een droom van de drummers moeder. Heel erg vintage en heel erg 80´s. Nu is er nog vrij weinig bekend over deze band maar ik denk dat als we richting de zomer gaan dat ze ergens wel op zullen duiken. Want dit is mij toch lekker. En dan bedoel ik niet de dames maar de muziek. Pff.

 

~ Just Luuk ~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

