#50 My Favorite New Music

Jaa het is weer zondag! Een dag waar alles mogelijk is. Of je bent zaterdag lekker uit geweest en hebt een leuk feestje gehad en je denkt dat je vandaag helemaal niks meer kan vanwege de hoeveelheid drankjes of je hebt een zondag waar je lekker aan de studie bent. Wat is er dan fijner dan wat muzikale omlijsting? In deze 50ste blog aandacht voor:

  1. Coasts – Hearts Start Beating
  2. WILD – Hold Us Together
  3. Charlie Straw – St.Ives

1. Coasts – Heart Start Beating

2470

Ik leerde Coasts een paar jaar geleden kennen toen een meisje op een festival tegen mij zei dat ik dit echt moest checken want dit zou ik geweldig vinden. Ik keek haar aan en dacht oké als jij het zegt dan zal ik je wel op je mooie blauwe ogen geloven. En blij dat ik dat maar gedaan heb. Coasts was een echte ontdekking. Coasts maakt enorme strakke poppy rock liedjes. Je zou ze zo in een arena willen zetten want ik denk dat ze dat makkelijk plat kunnen spelen. De band leerde elkaar kennen in Bristol en ze vormde al vrij snel een eenheid. In 2016 kwam het debuutalbum van Coasts uit en bracht ze onder andere naar Pinkpop en kreeg het nummer Modern Love aardig wat airplay in de UK en ook in ons koude kikkerlandje op 3FM. Nu zijn ze terug met een kneiter van een nummer, namelijk Heart Starts Beating. Het nummer spookt al een paar dagen door mijn hoofd want het is echt zo enorm fijn. De sound is een beetje veranderd maar het is nog epischer geworden dan het eigenlijk al was. Zo fijn.

 

2.WILD – Hold Us Together

wild-band-promos-fd-studio-press-photographer-dtla-07-double-exposure

Ik zou even een confession maken tegenover jullie. Als ik een nummer voor het eerst hoort dan gaat mijn brein enorm ratelen. Voor mij is het horen van een nummer voor de eerste keer altijd zoals je een film of serie voor de eerste keer ziet. Wanneer het klaar is wil je eigenlijk weer opnieuw. Soort bingewatching. WILD is zo´n band waarbij ik dat heb. Het is een band die zulke fijne indiepop en om te spreken in film termen: er een soundtrack voor je dag en avond van maken. Heerlijke gitaarrifjes, melodieën waar je zwijmelend bij neervalt en het lieve zachte stemgeluid van zangeres Kristina Antuna. Om WILD verslavend te noemen dat is slechts een understatement. Het is catchy, en wanneer dat punt komt wanneer je het irritant gaat vinden, dan zet je het toch nog een keertje op. Dit drietal uit LA kunnen dat. Na de EP uit 2016 kwam afgelopen vrijdag Hold Us Together uit. Een liefdesliedje waar je u tegen zegt. Na 2x luisteren kun je het al meezingen en zoals alle andere liedjes van WILD werkt dit nummer ook enorm verslavend.

 

3.Charlie Straw – St.Ives

cs-presshot_1-570x370

Elke vrijdag zit ik altijd even een paar uurtjes achter mijn laptopje en zoek ik het internet af naar de fijnste nummers voor jullie en toen ik op youtube aan het verder klikken was kwam ik ineens terecht bij Charlie Straw. Hij heeft zijn basis liggen in de UK ergens tussen Leeds en London en treed daar veel op. In de clip van St. Ives zie je ook dat hij veel aan het reizen en spelen is. Maar de buzz rondom dit nummer is abnormaal. Het nummer zweeft door de ruimte en laat je meedeinen. Om te zweven heeft de Brit niet veel nodig. Een gitaartje en hemzelf. Het is allemaal heel kalm en bijna netjes, zo erg dat je het voorzichtig wilt benaderen. Toch aan het einde van het nummer gaat het los. Het is niet heel erg nieuw meer wat Charlie Straw doet maar het is wel goed. En dat is fijn om te horen! Een beetje zoals Bears Den ook heeft.

Leave a Reply

