#53 My Favorite New Music

Jaa het is weer zondag! Een dag om even helemaal niks te gaan doen. Bijkomen van een zware werkweek of van een week waar je in de boeken bent gedoken voor studie. Zo fijn. Daarnaast is het ook tijd om een boekje te pakken, muziekje aan en wegdromen. En wat is er fijner dan dat je nieuwe muziek krijgt voorgeschoteld? Vandaag de aandacht voor:

  1. Crywolf – Weight
  2. Lorde – Green Light
  3. Flor – Hold On

1.Crywolf – Weight

10414613_640900172658552_6778473929156174829_n

Ik ben een groot fan van Bon Iver. Voor de meeste mensen die mij kennen zullen dat kunnen beamen. Een van de fijnste stemmen die ik ken heeft die man. Maar verdomd er blijkt dus nog een Justin Vernon rond te huppelen in de wereld en deze man gaat rond onder de naam Crywolf. Een artiest die vooral bekend staat in de EDM scene maar in zijn laatste single het roer even helemaal omgooit en zich stort op het kwetsbare. En thank god dat hij dit gedaan heeft. Wat een track is Weight. Justin Taylor Phillips is het brein achter Crywolf. Als klein jongetje spendeerde hij zijn dagen in Hong Kong waar die opgroeide en als puber zijn stappen zette in de US.

Waarom hij deze stap maakte om over te stappen naar het rustige werk zegt hij in een interview: The process of growing as an artist is, in my opinion, a task of digging deeper and deeper into yourself. Striving to become more vulnerable and honest, with both yourself and your audience. As I’ve been trying to open myself up more, certain songs have come out of me that simultaneously terrify and excite me with their vulnerability. ‘Weight’ is one of those songs, one that came out of a spontaneous burst of uninhibited honesty… and in a way, it’s self-descriptive.“It’s about the complex feeling of wanting to open up to someone, but also being terrified of giving parts of yourself away.”
Mijn god wat een track en stem heeft deze man.

 

2. Lorde – Green Light

lorde-green-light-music-video-single-2

Een van mijn eerste blogs die ik ooit schreef was over dit meisje. In 2013 schreef ik: Er was niks: geen foto, geen video of geen press release. Slechts gefluister op haar middelbare school Takapuna Grammar in Nieuw Zeeland en een tekening van een meisje met lang bruin krullend haar en een slang om haar nek. Meer was er niet.

Ik denk dat ik niet verder hoeft te gaan om te snappen dat de rest geschiedenis is. Na 3 jaar te hebben gevochten als een leeuw voor haar plekje bracht ze in 2016 Royals uit. Dit nummer is nog steeds de mega hit die alle records deed breken. Ze werd een wereldster en dat voor een meisje van toen nog 16 jaar. Na een paar jaar rustig aan te doen en te schrijven is ze terug. En hoe. Afgelopen dagen gaf ze al heel wat hints weg dat ze terug zou komen en daar was ze ineens. Met Green Light gaat ze verder waar ze bij Royals is gebleven. En wat is Green Light fijn. Het is bijna een dancenummer maar toch met een twist eraan. Je gaat ervan houden.

3. flor – hold on

5056980_orig

Een van de labels die mij elke keer weet te boeien is Fueled By Ramen. Voor de meeste mensen is dit het label van o.a Paramore, Panic At The Disco, All Time Low, Twenty One Pilots en onze eigen trots Chef´Special zitten getekend op dit label. Misschien wel een van de grootste labels in de USA voor pop-punk muziek. De laatste band die ze getekend hebben gaat door het leven als flor. Dit is een punk pop bandje uit de UK en maken hele vrolijke muziek waar je blij van wordt als je het hoort. Ik luister dit nummer hold on al een tijdje en elke keer als het voorbij komt als ik op de fiets zit dan zing ik het schaamteloos mee. Soms zo erg dat mensen mij aankijken en denken wat ben je in godsnaam aan het doen. Herkenbaar voor vele mensen denk ik haha! Maar even terug naar flor: Afgelopen maand brachten ze de EP genaamd Sounds uit en ik denk dat vele fans van PATD! en Twenty One Pilots dit heel erg fijn gaan vinden.

 

 

 

 

Leave a Reply

