#58 My Favorite New Music

Jaa het is weer zondag! Een dag om even helemaal niks te gaan doen. Bijkomen van een zware werkweek of van een week waar je in de boeken bent gedoken voor studie. Zo fijn. Deze editie een handje vol. Ik kon niet kiezen dus ik dacht doe ze maar allemaal. Vandaag de aandacht voor deze geweldige artiesten:

  1. Dean Lewis – Need You Now
  2. Lewis Capaldi – Bruises
  3. Oh Wonder – Ultralife
  4. Dani Sylvia – Omniscient

Dean Lewis – Need You Now

dean-lewis-landscape-compressed-1024x480

Een paar maanden geleden kwam ik Dean Lewis tegen op het internet. Niet veel later zag ik hem bij de DWDD toen hij gepitch werd door Dotan op de Nederlandse televisie. Sindsdien is het ontzettend hard gegaan met Dean. Ik heb inmiddels Waves, zijn eerdere single, in het hard gesloten. Na veel reizen langs verschillende landen is hij weer begonnen met schrijven van zijn EP en daar is Need You Now een voorloper op. En godsamme wat is dit weer een fijn nummer. Need You Now is gelijk aan Waves en dat is enorm goed nieuws. Dean is een meester in catchy hooks en grote refreinen. Daarmee sluit ik hem steeds meer dieper in mijn hart. Hou deze man in de gaten alsjeblieft, want deze man gaat groot worden. Een geheimpje dat ik al maanden ken is nu voor jullie.

 

Lewis Capaldi – Bruises

Bruises Press Shot

Lewis Capaldi is een enorme ruwe diamant die nog geslepen moet worden tot een glanzende diamant. Het is werkelijk waar prachtig. Lewis Capaldi is zijn naam en hij komt uit een klein plaatsje bij Glasgow. Elke dag kon hij genieten van de mooie plekken in zijn omgeving en dat hoor je goed terug in de muziek van Lewis. Hij staat in zijn eigen land bekent als een talent. De grootste zaal van Glasgow verkocht hij ook in mum van tijd uit. Het nummer Bruises wordt gedragen door de stem van Lewis en de piano die lichtjes op de achtergrond speelt. Je voelt de pijn die hij zingt. Het is echt kippenvel elke keer weer. Hij verteld over Bruises: ¨At times your memory of an old relationship will be clouded and you’ll only seem to remember the best parts of being with someone. Completely ignoring the reasons why things came to an end makes the idea of holding on to it or wanting to go back to it seem more enticing than it actually is.” Hou hem in de gaten!

Oh Wonder – Ultralife

Oh-Wonder-2017-credit-Josh-Shinner-Lead-1

In 2015 was daar ineens Oh Wonder. De prachtige muziek van Oh Wonder was voor mij toen een van de grootste ontdekkingen. Wauw 2015 klinkt alweer zo lang geleden maar de prachtige Josephine Vander Gucht en Anthony West zijn terug! En hoe. Vorige week werd de nieuwe single Ultralife de wereld in gegooid en ik denk dat het meest sterke nummer is die ik gehoord heb van Oh Wonder. De samenzang waar ze zo goed in zijn zit er weer in maar vooral de enorme energie van deze 2 mensen maken mij een heel gelukkig persoon. Nogsteeds de down to earth songwriting en de synthpop barst los. Komende maanden zijn ze overal te vinden: een grote tour door de US en daarna komen ze langs alle grote festivals in Europa zoals Pukkelpop, Lowlands & Sziget. Oh wat ben ik blij dat ze terug zijn!

 

Dani Sylvia – Omniscient

hqdefault

Afkomstig uit London en deze singer-songwriter is iemand die gevoel heeft voor drama en dramatische muziek te maken. Klinkt negatief maar dat is het dus echt totaal niet. Het zijn nummers die recht uit het hart komen. Is er een nieuwe Adele opgestaan? Ik denk het wel maar wel iemand met een eigen stijl en eentje die je enorm weet te raken. Dani Sylvia is iemand om in de gaten te houden. Ze heeft net een EP gelanceerd maar de single kwam eigenlijk net pas uit en dat bracht haar in het vizier. Voor Omniscient maakte ze productioneel goede keuzes en daarom komt de tekst nog even extra hard binnen. Een stem die ons dit jaar gaat raken en verrassen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

