#67 My Favorite New Music

Jaa het is weer zondag! Een dag om even helemaal niks te gaan doen. Bijkomen van een zware werkweek of van een week waar je in de boeken bent gedoken voor studie. Zo fijn. Vandaag de aandacht voor:

  1. HAIM – Right Now
  2. Joseph J. Jones  – Gospel Truth
  3. James Hersey – Everyone´s Talking

HAIM – Right Now

Afgelopen dagen waren een storm aan nieuwe releases. Echt voor een muziekgek zoals ik was dit echt een feestje voor het oor. Ik schreef natuurlijk al over A Blaze Of Feather die met een spectaculaire comeback kwam maar voor mij is de nieuwe single van de dames van HAIM ook interessant. Was ook dan eindelijk wel eens tijd voor een nieuwe single van deze dames. Days Are Gone stamt alweer uit 2014. Die plaat was voor mij een van de betere platen van dat jaar toen dus de verwachtingen voor een nieuwe plaat zijn hoog. Met Right Now maken ze dit al meer dan waard. De single is een live versie maar wel een prachtige. De single bouwt zich langzaam op naar een hoogtepunt. Het hele nummer lang hoor je alleen de zang van Este. Tussendoor hoor je de engelenzang van de andere 2 dames. Een groter hoogtepunt wordt bereikt als de drums erin vallen. Het is een prachtig liedje en een warm makertje voor het album wat eraan zit te komen. De nieuwe plaat verschijnt op 7 juli en gaat door het leven als Something To Tell You. Ik ben benieuwd!

Check de clip: HAIM – Right Now

Joseph J. Jones – Gospel Truth

joseph_j_jones_sept16

Al een tijdje ben ik fan van een label dat gevestigd zit in de UK. Namelijk Communion Records. Het is opgericht door een van de leden van Mumford And Sons & Bear´s Den. Ik ontvang dan ook elke week netjes de nieuwsbrief. De artiesten die bij dit label zitten staan ook vaak in mijn lijstje van favoriete muziek. Joseph J. Jones is een van deze artiesten. Wat een stem heeft deze man. Een hele zware diepe stem met ook nog eens prachtige muziek. Je hoort de invloeden van artiesten als Johnny Cash, Hurts en nog andere maar vooral Joseph J. Jones zelf. Hij groeide op met zijn opa die een jazzgitarist was bij de BBC en had een vader die bokser was. Een vechtertje met de goede hoop om te slagen. Gospel Truth is een prachtig nummer met grootste bombast en sluit makkelijk aan bij al het werk wat deze man al gemaakt heeft. Ik ben fan!

James Hersey – Everyone´s Talking

SONG OF THE DAY 'Everyone's Talking' by James Hersey

James Hersey is eigenlijk nog voor mij een grote onbekende. Ik kwam hem zoals vele mensen waarschijnlijk plotseling tegen op Youtube. Na wat research kwam ik erachter dat het een Oostenrijkse singer-songwriter is met 1 enkel hitje opzak in Italie. Maar ik hoop dat Everyone´s Talking daar verandering in gaat brengen. Het is een vrolijk folk pop nummer en het komt van een EP die van de zomer uit moet gaan komen. Voor dit nummer werkte hij samen met Will Hicks, die ook al samenwerkte met Ed Sheeran. Bij de single zit trouwens een geweldige clip die ook zeker de moeite waard is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

